Održavanje krova

ajla

Da bi se osiguralo optimalno stanje i dug vijek trajanja krova, pravilno održavanje krova je ključno. Krov treba redovno pregledati, a eventualna oštećenja na premazu treba odmah popraviti kako bi se osigurala dugotrajnost. Odmah nakon postavljanja krova, potrebno je ukloniti sve nestabilne predmete poput nestabilnih pričvršćivača, komadića lima, strugotina od bušenja i drugih metalnih dijelova s krova i sistema za odvodnju kišnice.

Uklanjanje snijega

Snijeg se obično ne zadržava na obojenom krovu niti premašuje nosivost krova. Međutim, ako je potrebno ukloniti snijeg, preporučuje se da se na krovu ostavi sloj od približno 100 mm kako bi se zaštitio premaz tokom čišćenja snijega.

Godišnje održavanje krova

Vizuelni pregled obloženih površina treba obaviti jednom godišnje kao opći pregled. Preporučuje se da prvi pregled uradite čim postavite lim, a ostale minimalno jednom godišnje u zavisnosti od vrste i položaja objekta. Provjerite stanje i pričvršćenost spojnih elemenata. Oštećeni ili djelimično popušteni spojevi mogu uzrokovati curenje, propadanje i koroziju. Ako je pričvršćivač oštećen, on i/ili letva krova trebaju biti zamijenjeni jačim elementom.

Provjerite stanje bojenog premaza. Posebnu pažnju obratite na slivnike i ivice sistema za odvodnju kišnice. Ljuštenje boje, neravnomjerno blijeđenje, mjehurići, pukotine i ogrebotine znakovi su da je potrebno popraviti premaz. Sistemi za odvodnju kišnice također se moraju čistiti svake godine. Začepljeni, djelimično začepljeni ili prljavi odvodi mogu uzrokovati stvaranje leda i probleme s korozijom.

Čišćenje

Kišnica je obično dovoljna za održavanje bojenog premaza čistim. Međutim, nečistoće poput lišća s drveća treba ukloniti s krova, slivnika i sistema za odvodnju kišnice jednom godišnje. Prljavština i naslage mogu uzrokovati koroziju zadržavajući vlagu na površini lima. Prljav krov također narušava estetiku objekta.

Premaz treba čistiti mekanom četkom i vodom ili vodom pod visokim pritiskom. Tvrdokornija prljavština može se ukloniti odgovarajućim sredstvom za čišćenje bojenih površina. Ako je prljavština postojana, preporučuje se upotreba široko dostupnih sredstava za pranje (proizvodi za pranje automobila), pripremajući otopine koncentracije 10%, ili pročitajte upute koje je dao proizvođač.

Isperite krov odozgo prema dole nakon što sredstvo za čišćenje djeluje nekoliko minuta. Na kraju, oluci i odvodi trebaju se isprati vodom. Treba napomenuti da upotreba neodgovarajućih ili prejakih sredstava za čišćenje može oštetiti bojeni premaz.

Farbanje

Svako oštećenje premaza treba popraviti što je prije moguće. Za popravke treba koristiti samo boje namijenjene obnavljanju bojenih premaza. Oštećeno područje treba prefarbati što manjom četkicom. Ako je oštećenje do osnovnog premaza, dovoljan je jedan sloj boje. Međutim, ako je oštećenje do cinka, preporučuje se nanošenje drugog sloja nakon što se prvi osuši.

Ako je potrebno prebojiti detalj lima, primjenjuje se bojenje površine. Stoga je potrebno pripremiti podlogu za prebojavanje matiranjem i odmašćivanjem, što je jednako oštećenju početnog premaza. Nažalost, to će rezultirati gubitkom garancije Alternativa d.o.o. na originalni lakirani premaz. Ovu vrstu bojenja trebala bi izvoditi ovlaštena i specijalizirana firma uz korištenje odgovarajućih lakova i u kontroliranim uvjetima (temperatura, vjetar, vlaga, bez prašine itd).

Korozija ivica, gdje odrezana ivica lima počinje hrđati, može se pojaviti, posebno na krovovima s blagim nagibom. Farbanje ivica lima nakon postavljanja krova može spriječiti ovaj problem, a posebno se preporučuje u primorskim područjima.